Monday, November 22, 2010

TENSION!

      Salam.It had been a long time since I didnt update my blog.Firstly,maybe because I am too busy with my work.(makan n tido).So,again,the purpose of me writing this post,instead of "updating" it.I just wanna share something with you guys.Well,This is what I got based on my experience.Bila kita bercakap tentang hidup ni.Everything is subjective.We are only able to make a prediction.We dont have the power to control our life.Okay,straight to the point.


     Apa perasaan korang kalo tak dapat keluar rumah?Well,I mean bukan tak boleh keluar langsung.Its just like hanging out with friends.Okay,honestly,aku bukan manusia yang tak bersyukur.Cuma kadangkala aku rasa hidup ni pelik.Take for example.Last week.Aku mintak permission from my parents nak keluar.Nak pergi sekolah lama.Ade reunion.I thought my parents bagi.(Of course my mum bagi).Its just that malam sebelum bertolak.My dad told me via my mum,"you cant go out" .Hati aku mase tu hanya Allah yang tahu.Betapa peritnya.(sorry to fadhil and Raihan if u are reading this).And accidentally,my handphone also hilang entah kemana,then my facebook da kne block with my dad.(Sekarang da bley bukak).Sape RASE DIA DAPAT SURVIVE?
Ok fine.Tak kisah lah survive ke tak.Tapi memang rasa nak lari pon ade(pergi i'itikaf kat masjid jer)




    Then,I have another event next week which I ve been called to be a Facilitator.It is under Rakan Muda or something.Yes.Aku da janji dengan semua my beloved kisas friends.But,suddenly after dinner just now,my dad suddenly told my mum for not allowing me to go.What in the world...I dont know.I dont even have the strength to face with my dad.I cant go over his ego.Yeah,sometimes,kitorg agak tak rapat.So,sedih giler nih!




   Then, I took this chance to sneaking out from this cellar.Kedai mamak depan tu je kot.So,I hambat semua my gang(3 orang je pun).Then,they give me some suggestions:


Harridhi:"Aku cadangkan kau pergi buat slowtalk dengan family kau.Ajak kumpul ramai2 dan       berbincang.Macam keluarga aku buat".(ok.fine.) 


Rafiq:"Haah dowh!Ko kena cuba!(menyibuk jer)"


Aku:"Korang tak paham.Family aku lain.My dad is not that easy to ask him for a discussion."
Then,perbincangan tamat disitu.Bad news,duit aku habis di'pau'  oleh budak berdua ni.Tapi takpelah.(Memberkan).


       Aku tak tau kenapa aku buat post ni.Maybe nak luahkan rasa kot.Yelah.I am 16 and going to 17.Bukan nak cakap dah besar sangat(memang badan dah besar pon).Tapi,aku rasa tak adil.Kawan2 aku keluar dengan senangnye.Tapi aku?Ok.Fine.Tak yah cakap.aku tau korang nak cakap apa."Adelah tu Hikmahnya" .Ayat klise.




       Then,I got a msg from a friend from Cambodia.Wadh..Yeah,I knew him in a trip to Japan.Okay,just a brief.I had a crush with a girl from Brunei which we call her as Behah.(Ni kisah zaman kecik2 ye),then he asked me about that girl.(sorry,lost contact).Then he asked me about my new crush.Oh,what the heck?Sorry wadh,perempuan kat sini mahal sikit.(aku balas dalam hati).
wadh_the_silly: Hey
wadh_the_silly: Are you there, bro?
Arif~: yes?
wadh_the_silly: How are you doing?
Arif~: yeah
Arif~: im fine
Arif~: u?
wadh_the_silly: Not so bad..Like, how is your love life? 
Arif~: ahaha
Arif~: bad
wadh_the_silly: why?
Arif~: i have a bad luck in love
Arif~ : nah,dont noe why
Arif~: i really hate love right now
wadh_the_silly: Come on, bro...
wadh_the_silly: Those girls are sooo blind!
Arif~: really?
Arif~: OMG
Arif~: why?
Arif~: haha
wadh_the_silly: You ain't bad!
wadh_the_silly : I meant, you are cool!
wadh_the_silly: Ha h
wadh_the_silly: a
Arif~: haha
Arif~: thanks dude
This guy is really energetic.Boleh jugak nak pggil dr. love dia ni.euww euww.
So,the conclusion is,memang banyak nak dicakapkan.Tapi aku tau korang malas nak baca banyak2.Jadi untuk tidak membanyakkan lagi,aku dengan banyak terima kasihnya nak ucapkan kat sume orang.(ok.sory.terpanjang.)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...