Sunday, December 16, 2012

Azam 2013

 



Petang tadi dapat 1 soalan dari ask.fm

"Get a life man"

Yep, maybe tu bukan satu soalan, mungkin si penanya soalan ada masalah nak faham bahasa melayu kot. Takpelah.

Then, it makes me wonder. Apa yang aku buat selama ni? Well, aku bukan nak jadi sentimental, tapi bila muhasabah balik hidup, apa yang aku dah buat dalam hidup ni?

So, aku dengan bangganya mengisytiharkan, AKU TAK ADA LIFE. Yeah, lega. fuh fuh.
Actually aku ada life, yeah literally, but mostly only in social networking sites.

FACEBOOK
TWITTER
BLOGSPOT
ASK.FM

And so on. Well, yeah, aku ada banyak sangat life dalam these social networks. Nak kata aku famous tu tak lah. Tapi aku antara pengguna yang tegar dalam mengaktifkan diri update status, comment, poyo2 di facebook, yep that's me. 

Best gila kot dapat online facebook. Rasa addicted gila. Kalau diberi pilihan nak makan McDonald, KFC, atau Facebook, I will choose facebook.

Tapi, lama kelamaan, rasa best tu dah bertukar jadi annoying. Aku mula berubah niat. Aku mula dicucuk-cucuk oleh bisikan syaitan yang direjam.

        "Eh, ada orang like status kau lah"
        "Eh, ada orang like photo kau lah"
        "Eh ada orang puji kau comel lah"

Tipulah kalau tak pernah terdetik benda ni dalam hati. Sebagai manusia biasa ini normal. So, sebagai jalan mudah nak get rid from all these, finally aku ambil keputusan untuk deactivate account.

Jadi menjelang tahun 2013 ni, aku akan membuat azam yang paling besar dalam hidup aku. "NO more Facebook". Aku kena bina balik dalaman aku. Tekadkan hati, kentalkan semangat, kuatkan jiwa. Sememangnya aku nak berterima kasih kepada "haters" aku yang berjaya buka mata aku. Banyak nasihat diberi secara anonymous.

Ini merupakan azam 2013 saya yang pertama. Dan dengan bersaksikan seorang sahabat, aku telah deactivate account FB aku pada pukul 9.40 malam 16 Disember 2012. Moga ini terbaik buatku. In sha Allah :')

2 comments:

  1. takyah deactivate fb aloy, penting gak kadang2 utk tau isu2 semasa dalam group. twitter tu. takde manfaat sangat compared to fb

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...