Monday, September 17, 2012

New breath in KMB


Salam and greetings.

Since i havent posted anything yet for a long time,  so now im thinking of posting something.  As a reminder for me and for All.

As we know,  most of my friends had moved to their own life which maybe some of them are having different life.

   Mungkin ada yang sedang belajar di kolej2 persediaan dan ada juga yang belajar di IPTA.  So mungkin pengalaman setiap orang yang berbeza.  Tapi matlamat kita hanya satu.  Hendak memcapai kejayaan di dunia dan akhirat.

Hendak kata new breath ni tak jugak sebab kmb lebih kurang macam kisas.  Cuma bezanya tak semua macam kisas.  If u got what i mean.  Tapi itu semua based on iman dan kekuatan individu itu sendiri.  Muslim yang hebat,  walau dicampak ke mana sekalipun,  beliau akan jadi orang yang hebat.

  Jadi apa yang saya boleh kongsi ialah,  jangan jadikan tempat dan biah yang baru sebagai alasan untuk kita membuat sesuatu perkara yang kita tak pernah buat.  Contohnya kalau sebelum ni tak pernah duduk sebelah perempuan,  jangan jadikan level ini sebagai tempat untuk kita membuat maksiat.  Semua yang kita buat mestilah berdasarkan ilmu dan iman.  Kalau setakat nak mencuba sesuatu yang baik takpe lah jugak,  tapi janganlah sampai menjadi terlalu asing di mata masyarakat.

  Jadikan tempat yang kurang sebagai tempat untuk kita menambah.  Jadikan tempat yang lebih untuk kita menambahkan apa yang kurang.  Complementing each other.  Its easy right?

  Oh by the way,  tadi saya ada menghadiri satu ceramah dalam jamuan raya bersama super senior KMB.  Its very nice sebab dapat banyak sangat inspiration kat sana.  Ade beberapa quotes yang insyaAllah saya rasa agak bermanfaat.

    *setiap manusia Allah beri 24 jam.  Tapi 24 jam yang Allah bagi untuk setiap orang tu berbeza mengikut apa yang dikerjakan oleh seseorang itu.  Andai kata dia banyak melakukan kebaikan demi Allah,  maka akan dilapangkan masanya seluas-luasnya dan begitulah sebaliknya*

Boleh lah cuba nanti :)

Sekian itu sahaja buat masa ni.  Good night dan assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Kawan-kawan setia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...