Sunday, January 13, 2013

Buat sahabatku sekalian.

Salam perpaduan, salam ukhuwwah, dan salam persahabatan.

Sebenarnya ingin ku dedikasikan post ini kepada semua sahabat2 yang sentiasa berada di sisi aku, sama ada secara sedar atau tidak sedar.

Aku ingin memohon,

Jutaan kemaafan.

Sesungguhnya, aku ini hanyalah seorang sahabat,

Yang sering mengguris hati dan perasaan,

Yang sering berkata-kata tanpa berfikir,

Yang sering melihat, keburukan mu sahaja,

Yang sering mengatakan kata-kata manis tanpa dilaksanakan,

Yang sering menegurmu untuk kepentingan diri sahaja,

Yang sering memikirkan perasaan sendiri semata,

Yang sering bermasam muka tika kau memandangku,

Yang sering membangkang, kata-katamu,

Yang sering lupa, untuk bertanya khabarmu,

Yang sering lupa untuk mengajakmu untuk ke syurga,

Aku menangis sendirian.

Aku terkedu, dikala semua sahabatku menegurku,

"Arif, kau sudah semakin kurang bercakap"

Aku sedar, terlalu banyak silapku.

Terlalu besar dosaku terhadapmu.

Terlalu sesatnya aku, dalam membimbingmu.

Sesungguhnya, aku kesal. Aku tahu aku tidak sempurna.

Dan aku sering membiarkan diriku berada di dalam ketidaksempurnaan ini.

Tetapi ingatlah wahai sahabat,

Sedangkan saidina Umar mampu menerima nasihat rakyatnya,

Apatah lagi aku, sahabat yang hina dengan dosa ini lagi sombong dengan egoku.

Aku mahukan yang terbaik,

Untuk aku dan engkau.

Tegurlah aku wahai sahabat!

Bimbinglah aku wahai sahabat!

Pimpinlah aku ke syurga wahai sahabat !

Agar bersama kita dapat menikmati nikmat syurga yang kekal abadi.

Allahu.

Ku doakan di kau bahagia wahai sahabatku sekalian.

Aku ingin tahu bahawa aku tidak akan menuntut segala dosaku kepada mu sahabat.

Telah ku maafi semua.

Agar tiada kaitan kelak di akhirat.

Dan aku harapkan dikau begitu juga sahabat.

Pimpinlah daku ke syurga Allah.

Agar bersama,

Kita bahagia.

=')



2 comments:

  1. Sahabatku,
    Dikala engkau bersedih, kami bermuram duka.
    Dikala engkau menitiskan air mata, kami berasa sebak di dada.
    Dikala engkau tersenyum tawa, kami bergembira bersahaja.

    Sahabatku,
    Di dunia ini, tiada seorang pun yang berseorangan.
    Di dunia ini, tiada seorang pun yang tanpa teman.
    Di dunia ini, tiada seorang pun yang dilupakan!

    Sahabatku,
    Sesungguhnya engkau sahabat terbaik.
    Terbaik buat diriku dan diri mereka yang lain.
    Yakin akan diri sendiri.
    In sha Allah, Allah akan meredhai.

    Sahabatku,
    Ayuhlah bangun bersama.
    Tiada guna bersedih duka.
    Memori indah kita cipta bersama.
    Jannah Allah tujuan utama.

    -Sahabatmu, A125-

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...